הרשתות הגדולות מאבדות את הצפון כשרמי לוי מגיע לסביבה
במקום שהמנכ"לים המכובדים של הרשתות הגדולות יובילו את השוק, הם מעתיקים בלי בושה את כל המהלכים שמבצע רמי לוי
סביר שבפעם הראשונה זה יתפוס אתכם לא מוכנים, בפעם השנייה תופתעו מזה שהוא נקט אותה שיטה ובפעם השלישית תהיו משוכנעים שהוא מיצה את העניין. בפעם העשירית, לאחר שרמי לוי כבר הכפיל את גודלו - ההפתעה של מנהלי הרשתות כבר התחלפה בזעם.
רשתות השיווק מוצאות את עצמן מתחרות ברמי לוי, שעד לפני 4 שנים היה לא יותר מאשר מיני רשת בירושלים, והפך עם הזמן לרשת גדולה בפריסה ארצית.
עם יציאתו מירושלים הוריד לוי את מחיר העוף בקריות ל-39 אגורות. בחנוכה בחר למכור סופגניות בחצי שקל ובפורים הוריד את מחיר אוזני ההמן לשקל. כשפתח את הסניף בטבריה, הצליח לעורר את זעמם של סוחרי השוק לאחר שחתך את מחירי הירקות והפירות.
לוי הצליח להגדיש את הסאה, עד כדי כך שלקראת חג הפסח כבר חיכו לו המתחרים בפינה.במסגרת כתבה במעריב עסקים, שהציגה מחירוני 8 רשתות לסל מזון לפסח, התחייב לוי למחירים נמוכים מאוד.
בשלב הזה המלחמה שנפתחה נגדו לא היתה רק מצד הרשתות המאורגנות, אלא כללה גם את מי שהיו עד לא מזמן חבריו מהרשתות הפרטיות. נציגי הרשתות הגיעו לסניפיו יום אחרי יום, במטרה לבדוק אם הוא עומד בהתחייבותו למחירים ובעיקר לאתר את החריגות ולחשוף אותן.
ואכן, עם פרסום ידיעה במעריב עסקים שתיארה חריגות במחירים של לוי בפועל, לא היה גבול לאושרם של מתחריו. לשיטתם, עוד חשיפה או שתיים מהסוג הזה, והצרכנים של לוי יבינו שהוא לא באמת עומד מאחורי התחייבויותיו.
אלא שקשה לראות את זה קורה. ללוי קהל לקוחות נאמן, שהולך אחריו ולא באופן עיוור, כי אם על בסיס העשייה שלו. מדובר בצרכנים, שבמשך שנים שילמו מחירים גבוהים לשופרסל ולרבוע הכחול באזור מגוריהם, וראו כיצד הן מורידות באופן משמעותי את מחיריהן, רק עם פתיחת סניף של רמי לוי בסמוך. אז אמנם לעתים חלק מההבטחות לא מתקיימות מסיבות כאלה ואחרות, אבל השינוי במדיניות המחירים האזורית מתקיים באופן עקבי.
מעניין לראות כיצד בעוד לוי מתמיד בשיטותיו,
דווקא הרשתות הגדולות מאבדות את הצפון כשהוא מגיע לסביבה, וכל האסטרטגיות המתוחכמות והיקרות מפנות את מקומן לטובת תגובות אמוציונליות נמהרות.
במקום שהרשתות הגדולות יובילו את השוק ויציגו את המתווה שאליו ישאפו המתחרים הקטנים, קורה ההפך הגמור. לוי, שחי את השטח ומבלה בסניפים מדי יום, נותן מענה לצרכים של הלקוחות שלו - והמנכ"לים המכובדים של הרשתות הגדולות מעתיקים בלי בושה את מהלכיו.
הכרזת המלחמה על לוי צריכה לאותת לו שכדי להמשיך להצליח, וכדי לא לאבד את אמון הציבור, עליו להמשיך עם היצירתיות המאפיינת אותו ומאתגרת את מתחריו, אבל לנקוט משנה זהירות.