חברות התעופה הישראליות מעוכבות שעות באירופה
באחרונה רשויות התעופה באירופה מדקדקות יותר בביקורת של מטוסי החברות הישראליות ויוצרות איחורים בטיסות. משרד התחבורה: "אם אין ממצאים חריגים, לא אמור לחול עיכוב"

נמל תעופה בצרפת. יחס נוקשה צילום: אי-פי
בתקופה האחרונה טוענות החברות ליחס נוקשה במיוחד בנושאים שונים שאינם מהותיים כלל לביטחון הטיסה. בגלל קטגוריית הבטיחות הירודה של ישראל, נציגי רשויות התעופה בשדות התעופה האירופיים עורכים ביקורת מקיפה ביותר ועד שהיא לא מסתיימת ומתקבלות תשובות המשביעות את רצונם, הטיסות פשוט מעוכבות ולא מורשות לשוב לישראל.
כך למשל מטוס של חברת אל על עוכב ביום חמישי האחרון בשדה התעופה בפריז למשך 3.5 שעות בגלל ויכוח לגבי כיסא הדיילת ואם הוא אמור "לקפוץ? או לא. אנשי אל על העבירו לרשויות הצרפתיות אישורים מהיצרן שלפיהם הכיסא עומד בכל התקנות, ורק לאחר ויכוחים של שעות והתערבות רשות התעופה האזרחית בישראל - אושרה יציאת המטוס לדרכו. מובן שההתמהמהות גררה איחור בהגעת המטוס לישראל.
ליחס מסוג זה זוכות החברות הישראליות בשדות התעופה בגרמניה, בהולנד, בסקנדינביה ולמעשה בכל רחבי אירופה.
רשויות התעופה המקומיות מתייחסים לחברות התעופה הישראליות כאל עולם שלישי, ומי שסופגים את הנזק בסופו של דבר הם הנוסעים, שטיסתם מעוכבת. כמו כן נפגעות החברות עצמן, שסובלות מלוח טיסות משובש. חוק טיבי לפיצוי נוסעים בגין עיכוב או ביטול
טיסות, שייכנס לתוקפו ביום חמישי הקרוב, ייצור מצב שבו העיכובים יעלו לחברות הרבה מאוד כסף.
בכיר באחת החברות אמר ל-nrg עסקים: "אנחנו עוברים סיוט בכל פעם מחדש. מתווכחים איתנו על הפרטים הכי קטנים ולא מהותים ונראה כאילו סתם מחפשים את החברות הישראליות. אם רת"א היתה דואגת שאותו הדבר ייעשה לחברות האירופיות - חלק מהן לא היה יכול לטוס מישראל במשך שעות ואז היו מבינים היטב את המסר. אבל בינתיים אנחנו כחברות ישראליות נאלצות לספוג את העובדה שלמדינת ישראל הורידו את קטגוריית הבטיחות. הגיע הזמן שהמדינה תדאג לחברות התעופה שלה".
גורם בכיר בחברת תעופה ישראלית אחרת הוסיף: "בכל פעם יש את הסיפור התורן שחברה אחת מתוך השלוש מתמודדת איתו. זה לא תענוג גדול, אך לצערנו הפכנו מתורגלים לצרה הזו שמשבשת לנו לפעמים את הטיסות".
דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר: "רת"א מפקחת על חברות זרות כחלק מתוכנית הפיקוח השגרתית הנדרשת ממנה. באופן דומה, חברות תעופה ישראליות מפוקחות באירופה בתוכניות סדורות, המבוצעות לפי כללי הדין הרלוונטיים. הפיקוח באירופה על החברות הישראליות מוגבר בשל ריבוי ממצאים בביקורות. אם אין ממצאים חריגים בפיקוח, לא אמור להיות עיכוב בטיסה".
"באשר לטיסה בפריז", הוסיף עובדיה, "מדובר בתקלה טכנית במטוס בעלת השפעה ישירה על בטיחות הטיסה - כיסא דיילת שאמור לקפוץ במקרי חירום כדי למנוע חסימה של יציאת החירום".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
