אין מקום אחר
מיליוני אתרים יש ברשת, אבל אין אתר או גולש בישראל שלא הושפעו בדרך כלשהי מעשרת האתרים הבאים
  ארז בן-ארי, עסקים@מחשבים
15/4/2005  9:09
11. Google.com
מנוע החיפוש גוגל לקח בסערה את המקום הראשון, עקף בסיבוב את כל מנועי החיפוש האחרים בעולם, וכיום הוא נחשב אתר האינטרנט המשפיע ביותר. בזכות הפופולריות האדירה שלו הפך המנוע לתופעה תרבותית בפני עצמה, ושמו כבר נכנס לסלנג המדובר. ענקי אינטרנט אחרים, כמו יאהו, מנסים זה זמן רב להתחרות בו, אך עושה רושם שגוגל לא מתרגש וממשיך להמציא חידושים. סרגל הכלים של גוגל נחשב מצליח מאוד, וגם שירות הדואר האלקטרוני ג'ימייל, שהושק לפני כשנה ולאחרונה שוגדל בלי הגבלה, זוכה לתשומת לב רבה.
12. רוטר
רוטר.נט, האתר של נעם רוטר מגדיר את עצמו כ"מרכז הפורומים של ישראל", אך ההיסטוריה שלו רצופת תהפוכות. בתחילת דרכו הציע האתר מגוון תכנים, שחלקם הפרו זכויות יוצרים ולכן נגררו בעלי האתר לכמה הליכים משפטיים לא פשוטים. התכנים הללו הוסרו מן האתר בסופו של דבר, אבל זה לא פגע בפופולריות שלו. כיום מככב האתר בדפדפניהם של ישראלים רבים כמקור ייחודי לחדשות ולמידע.

האתר יצר לעצמו שם מחתרתי, ולכן גולשים רבים מבקרים בפורומים שלו ומפרסמים שם מידע שעדיין לא הגיע לעיתונות הרגילה. לא תמיד המידע המתפרסם מדויק, אבל בדרך כלל הוא מהווה כר פורה לחדשות מרעישות. במהלך השנים נקשרו האתר והפורומים שלו בפרשיות מורכבות ומעניינות, כמו המאבק המשפטי המפורסם בין עיתונאי האינטרנט הלמו לבין העיתונאי יואב יצחק, שהוכרע לאחרונה ב
פשרה עם רוטר.נט והפסד של הלמו.
13. אמזון
אתר האינטרנט אמזון הוא ככל הנראה הסמל הבולט ביותר להצלחה האדירה של המסחר באינטרנט. מחנות ספרים מקוונת קטנה שהקים ג'ף בזוס במרתף בית הוריו, הפך האתר לקונצרן בינלאומי שמוכר סחורה במיליוני דולרים מדי יום. כיום, יותר מעשור לאחר הקמתו, מוכר האתר כמעט כל דבר אפשרי, החל בבגדים ועד תכשיטים.

חלק גדול מהצלחתו של האתר נובע מאתרים שותפים, שכמוהם יש לו יותר ממיליון. שותפים אלה מפנים גולשים אל האתר תמורת אחוז מסוים מהמכירות, ואחראים ל-40% מהרכישות באמזון. בזוס, שקרא לחברה על שם נהר האמזון, זכה לתואר איש השנה של מגזין טיים בשנת 99', ואין זה מפתיע במיוחד. מודל ההצלחה של אמזון מהווה דוגמה לחברות מסחר אלקטרוני אחרות, ומשפיע באופן משמעותי על חייו של כל גולש.
14. אלטה ויסטה
מנוע החיפוש אלטה-ויסטה היה אחד ממנועי החיפוש הראשונים ברשת. הוא היה מבוסס על שרת ייחודי של חברת דיגיטל, שנבלעה לתוך חברת קומפאק ויחד איתה לתוך חברת HP. אלטה-ויסטה הצליח לתפוס בקלות את המקום הראשון בין מנועי החיפוש משום שהיה מהיר ומשוכלל יותר ממתחריו. במקור תוכנן האתר כדי להפגין את יכולתם יוצאת הדופן של שרתי אלפא של דיגיטל. במשך זמן רב שימש המנוע גם אתרים אחרים, כמו יאהו, אך בהמשך, לאחר התהפוכות שעברו על חברת דיגיטל, נמכר האתר לחברת יאהו, שמפעילה בו כיום את מנוע החיפוש העצמאי שלה.
15. CNET
חברת CNET , הפעילה באינטרנט זה כ-12 שנה, היא פורטל הטכנולוגיה הגדול בעולם. במשך שנים רבות התפתח האתר תוך תחרות עזה עם אתר האינטרנט ZDNET השייך לחברת הפרסום זיף-דייוויס. בשנת 2000 הצליחה CNET לרכוש את ZDNET, ויחד איתו גם מגוון שירותי אינטרנט נוספים.

כיום CNET נחשב הפורטל המוביל בנושאי טכנולוגיה ומחשוב. הוא מפעיל את אתר חדשות המחשוב החשוב ברשת, מחזיק את המאגר הפופולרי של תוכנות להורדה
download.com ומבצע גם השוואת מחירים. האתר כולל כמעט כל סוג מידע אפשרי בתחום, ומהווה מוקד עלייה לרגל לכל מי שיש לו נגיעה למחשבים.
16. וואלה
וואלה הוא עמוד התווך של האינטרנט בישראל, ששרד את כל התהפוכות של בועת ההייטק ונותר האתר העברי הפופולרי ביותר. וואלה מפעיל כמעט כל שירות אינטרנט אפשרי, החל במנוע חיפוש, דרך קניות מקוונות ועד שירות אימייל ללא תשלום בנפח ג'יגהבייט שלם.

וואלה יחגוג בקרוב עשור להיווסדו, ובתקופה הזאת הוא לא רק השפיע על תרבות האינטרנט בישראל, אלא במידה רבה יצר אותה.
17. תפוז אנשים
אתר האינטרנט תפוז החל גם הוא, כמו אתרים רבים, כמנוע חיפוש ישראלי, והיה מהראשונים בתחום. במהלך השנים התמקד האתר בפיתוח קהילה וירטואלית, והפך למוקד הקהילות והפורומים החשוב באינטרנט הישראלי. מאות אלפי גולשיו מבלים את זמנם בפורומים, בחדרי הצ'ט ובבלוגים של האתר. הקהילה של משתמשי תפוז היא למעשה הקהילה הווירטואלית הגדולה בישראל, והאתר מהווה עבורה כר פורה להחלפת רעיונות, לעזרה הדדית וכמובן לרכילות.
18. ישראבלוג
עבור רבים, תרבות הבלוגים היא עניין חדש, אך למעשה לידתם של הבלוגים מתוארכת כבר לפני 8 שנים. המילה "בלוג" היא קיצור של Web-Log (יומן רשת), במסגרתו יכול כל אדם להתבטא באופן ציבורי ולפרסם את דבריו בקלות. רוב הבלוגים מתמקדים בחייהם האישיים של כותביהם, אך רבים אחרים מוקדשים לנושאים ספציפיים שמעניינים את כותביהם. בלוגים מסוימים הגיעו לדרגת מקצועיות כה גבוהה, עד שהם הפכו לבלוגי-פולחן, והם נקראים על-ידי מיליונים ברחבי העולם – למשל הבלוג Gizmodo, המוקדש לגאדג'טים חדשים.

גם בישראל עולה ופורחת קהילה מאסיבית של בלוגרים, והאתר
ישראבלוג, שהוקם בשנת 2001, הוא הבית של רובם, עם מעל 20 אלף מבקרים ביום. האתר עבר לא מעט תהפוכות, כולל צירופו אל פורטל נענע, ומאז נוספו לו אתרי בלוגים עבריים נוספים, כגון תפוז, רשימות ומיי-בלוג, שהספיק כבר להיסגר.
19. ניו יורק טיימס.קום
ניו יורק טיימס הוא אחד העיתונים המודפסים הגדולים והחשובים בעולם, והיה אחד הראשונים שהעלו את תכניהם לאינטרנט. בשנת 1996, כאשר רבים עדיין לא שמעו על האינטרנט, כבר פרח האתר של העיתון. כיום מבקרים בו כמעט 20 מיליון איש בחודש. לאחרונה בודקת החברה את האפשרות לגבות תשלום עבור השימוש באתר, צעד נועז למדי בהתחשב בכך שכמעט שום עיתון אינו עושה זאת. מצד שני, אם הוא יצליח, בהחלט ייתכן שעיתונים רבים ילכו בעקבותיו.
20. Worth 1000
בעזרת מחשב ותוכנה גרפית ניתן לעבד תמונה ולבצע אפקטים מרהיבים. אומנות זו מושכת אלפי אנשים יצירתיים, והאתר Worth 1000 ששמו שאוב מהביטוי "תמונה אחת שווה אלף מילים", מהווה זה זמן רב מוקד משיכה לאמנים אלה. האתר מציע למבקריו להשתתף בתחרויות, שבמסגרתן מוּנְחים המשתתפים ליצור תמונה מעובדת בנושא נבחר. גם אם מעולם לא שמעתם על האתר, רוב הסיכויים הם שאחת מהיצירות שמוצגות בו כבר נחתה מתישהו בתיבת הדואר שלכם.
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


ראשי > הרשת > מיוחד > 100 של שינויים

  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך
בחזרה לפרויקט 100 של שינויים
כתבות פרוייקט
אבולוציה
טכנולוגיות
אתרים
שירותים
משחקים
אביזרים היקפיים
מחשבים
תוכנות
הורדות
קבצים
סכנות