כולל שירות
כבר בימיו הראשונים של האינטרנט צצו שירותים חדשניים וייחודיים. טלפון, דואר והשוואת מחירים הם רק חלק משירותי הרשת, שזמינים לכם בכל זמן ובכל מקום
  ארז בן-ארי, עסקים@מחשבים
15/4/2005  9:09
21. Geocities.com
בקרוב ימלאו עשר שנים לגאוסיטיז (ג'יאוסיטיז בלעז), שאחראי למהפכת אתרי האינטרנט הפרטיים. זמן קצר לאחר שהוקם, החל האתר להציע לכל דורש שטח אחסון להקמת אתר אישי. בתוך זמן קצר עטו מיליוני גולשים על ההזדמנות להביע את עצמם בפומבי, והמניות של גאוסיטיז זינקו לשמים. אך לאחר שהחברה נקנתה על ידי חברת יאהו, שונו חוקי המשחק לרעה. במקביל ניסו חברות אחרות לרכוב על ההצלחה שהיתה בעיצומה של בועת הדוט.קום, והמשתמשים החלו לחפש אלטרנטיבות. כיום גאוסיטיז עדיין פעילה תחת שרביט הניהול של יאהו, ועדיין מציעה אחסנה ללא תשלום, שממנה נהנים משתמשים רבים.
22. Come.to
 בעוד ששירותי האחסנה של גאוסיטיז זכו לביקוש גבוה בעבר, הרי שהחיסרון המשמעותי שלו ושל מתחריו היה טמון בעובדה שכתובת האתר שנתקבלה היתה ארוכה. לעתים הכתובות היו ארוכות ומבולבלות עד שאי אפשר היה לזכור אותן.

כאן נכנסה לתמונה חברת 3V, שהשירות הייחודי שלה איפשר לכל אחד לקבל ללא תשלום כתובת אינטרנט פשוטה וקלה לזכירה (בנוסח
www.come.to/Maariv, "בואו למעריב"). הכתובת המוצלחת היתה מבוססת על המתחם הלאומי של האי טונגה, הממוקם באזור האוקינוס השקט. שמות המתחם של טונגה נגמרים באותיות to, כמו ששמות המתחם בישראל מסתיימים ב-il.
23. הוטמייל
שירות הדואר האלקטרוני הוטמייל היה הראשון בעולם שהציע חשבון דואר לכל דורש וללא תשלום. היתה זו הפעם הראשונה שבה ניתן היה לקבל חשבון שאינו תלוי בספק האינטרנט שלך, ואפשר היה לקרוא אותו מכל מקום בעולם ללא התקנת תוכנות או הגדרות. גולשי האינטרנט עטו בהתלהבות יתרה על השירות, שעדיין מפעיל עשרות מיליוני חשבונות. זמן קצר לאחר הקמתו נרכש השירות על ידי חברת מיקרוסופט, שממשיכה להפעילו ללא תשלום עד היום. בעקבות הצלחתו הגדולה הוקמו שירותים מקבילים במדינות שונות, כמו Hotmail.co.il בישראל.

ההצלחה גררה גם חברות נוספות להציע שירותים מקבילים, ונוצרה תחרות של ממש בתחום – והבולטת היא חברת גוגל עם שירות
ג'ימייל שלה. אף על פי שהוטמייל לא נחשב אטרקטיבי בהשוואה לחברות אחרות כיום, זכות המייסדים עדיין עומדת לו, כמו גם עשרות מיליוני המשתמשים שהתרגלו אליו.


גילוי נאות: הכותב הוא מהנדס בחברת מיקרוסופט ישראל
24. יאהו
חברת יאהו החלה את דרכה ברשת כמנוע חיפוש רגיל למדי, אך התפתחה במהירות מפתיעה והפכה לאחד מספקי שירותי הרשת הגדולים בעולם. החודש מלאו ליאהו 10 שנות פעילות, שבמהלכן פותחו שירותי רשת רבים, ביניהם שירות האימייל החינמי שלה ושירות הקהילות המצליח. שירותים נוספים הם תוכנת מסרים מיידיים (בסגנון ICQ), מערכת אלקטרונית למכירות פומביות ולתשלומים, שירות אחסנת האתרים גאוסיטיז, ואפילו כרטיס אשראי משלה

מלבד ההצלחה הכלכלית המדהימה של יאהו, אי אפשר לא להתרשם מכך שהחברה היא למעשה כלבו ענק לשירותי אינטרנט ורשת. באמצעות סדרת רכישות של חברות אינטרנט אחרות, כדוגמת אינקטומי ואלטה-ויסטה, הפכה יאהו את עצמה ל
מעצמה עולמית, ואת הרשת למקום ידידותי יותר עבורנו.
25. Mailinator
שירות Mailinator, הראשון מסוגו (אך לא האחרון), הציע שיטה מקורית ומעניינת להקלת עומס דואר הזבל ולשמירה על הפרטיות בכלל. הפטנט מבוסס על יצירת חשבון דואר דינמי לכל דורש, ללא צורך בהרשמה או במעקב. מבקשים ממך למסור כתובת דואר בעת ההרשמה לאתר? במקום לחשוש לפרטיותך, תן כתובת אקראית של מיילינטור, והשרת ישמור עבורך את כל ההודעות שיגיעו במשך כמה שעות. אם לאחר מכן יישלח אליך דואר זבל, זה לא יפריע לך, כיוון שאין צורך לבדוק את התיבה באופן קבוע. במקרה הצורך, אפשר ליצור חשבון נוסף ללא מאמץ באותה דרך. מאז נוצר השירות הזה, הגולשים יכולים לספק ללא חשש כתובת אימייל בעת ההרשמה לאתר כלשהו.
26. Mail2Web
ספקי אינטרנט רבים כבר מציעים למנוייהם לקרוא את הדואר האלקטרוני באתר האינטרנט שלהם, ולאו דווקא להורידו למחשב הפרטי. אבל רבים אחרים עדיין לא מציעים אפשרות כזאת, ולשם כך קיים שירות מייל2ווב. דרך האתר של החברה אפשר להיכנס כמעט לכל חשבון דואר אלקטרוני, לקרוא את ההודעות ולענות עליהן, אפילו במספר שפות. שירות מהפכני זה, שניתן ללא תשלום, מאפשר לכל אחד להיות נייד מהר ובקלות.
27. זאפ
סקרים מראים כי הצרכן הישראלי משווה מחירים יותר מבעבר. עם שירות כמו זאפ, אין הדבר מפתיע במיוחד. האתר מציע מערכת המאפשרת להשוות את המחיר במהירות בין חנויות שונות ברחבי המדינה. פשוט אתרו את הפריט המבוקש, ותקבלו רשימה של החנויות שעובדות בשיתוף עם האתר, ואת המחיר באותה חנות. אתר זאפ מהווה פריצת דרך בתחום הקניות המקוונות – כבר אין צורך לשבור את הראש בעשרות טלפונים, או לרוץ מחנות לחנות בחיפוש אחר דגם ספציפי. כמעט כל פריט הנמכר בישראל מופיע בזאפ, והכל במהירות ובחינם.
28. ג'ימייל
שירות הדואר האלקטרוני של חברת גוגל, Gmail, אינו חדשני במהותו, אך נחשב בעיני רבים לאבן דרך משמעותית בהתפתחות האימייל מבוסס הרשת. התכונה הבולטת ביותר שלו היא, כמובן, תיבה בנפח ג'יגה-בייט שלם (1,000 מגה-בייט), שהושקה כשכמעט כל השירותים המתחרים הציעו נפחים זעומים של 5-10 מגה-בייט בלבד. מה שמעניין אפילו יותר הוא שיטת ההפצה שנבחרה. תחילה הודיעה החברה כי תשיק את השירות ב-1 באפריל, כך שבמשך השבועות שלפני ההשקה לא היה ברור אם מדובר בשירות אמיתי או במתיחה.

המסתורין המשיך כאשר החברה לא איפשרה לכל אחד להירשם לשירות, אלא ביצעה שיווק ויראלי, שבו כל משתמש הורשה להזמין חמישה חברים נוספים בלבד. במשך תקופה לא קצרה נמכרו הזמנות כאלה דרך אתרי מכירות פומביות בסכומים לא מבוטלים. כיום רוב שירותי הדואר האחרים התאימו את עצמם לסטנדרט שקבע ג'ימייל, וב-1 באפריל השנה, ג'ימייל שוב טרף את הקלפים עם תיבה בנפח בלתי מוגבל.
29. סקייפ
כל ההתחלות קשות, חוץ מלסקייפ. עם השקתו רשם השירות אלפי הורדות כמעט מיד. כיום, בעזרת שיתופי פעולה נרחבים, משמשת סקייפ מערכת תקשורת בלתי מוגבלת, שמאפשרת לא רק חיוג למספרי טלפון רגילים אלא גם קבלת שיחות מקווים רגילים. בנוסף יכול משתמש המערכת לקבל הודעות קוליות, ולהשתמש בתוכנה מכל מחשב ומתוך מגוון מערכות הפעלה, כולל חלונות, מקינטוש, לינוקס ואפילו מחשבי כף-יד.
30. eBay
שירות הרשת החשוב והמשמעותי ביותר, ללא ספק, הוא אתר המכירות הפומביות eBay. השם עצמו הפך למילה נרדפת למסחר אלקטרוני ומושא לבדיחות לא מעטות מצד אחד, ולסיפורים על רמאויות מצד שני. עבור עסקים רבים מהווה אי-ביי תשתית מעולה ומנוף כלכלי אדיר, אך עבור הלקוחות זהו אמצעי מדהים למציאת כל דבר בעולם, החל במעטפות ריקות ועד בובות בגודל טבעי של שחקנים מפורסמים, מטלפונים סלולריים ועד דירה. אי-ביי הצליחה לקלוע היטב לצורכיהם של הקונים והמוכרים כאחד, ולתרגם זאת להכנסות חסרות תקדים.
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


ראשי > הרשת > מיוחד > 100 של שינויים

  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך
בחזרה לפרויקט 100 של שינויים
כתבות פרוייקט
אבולוציה
טכנולוגיות
אתרים
שירותים
משחקים
אביזרים היקפיים
מחשבים
תוכנות
הורדות
קבצים
סכנות