ועוד איך קובע
חנויות ענק שלא נגמרות, אלקטרוניקה וריהוט ליד הלחם והחלב ו-20 סרטים בקולנוע אחד - טרנד הגודל כבר כאן, והוא לא הולך להיעלם. רק לגדול עוד קצת
  נורית קדוש
24/10/2005  8:07
הסניף החדש של חצי-חינם במערב ראשון-לציון מסמל אולי יותר מכל את הטרנד הבא בתחום המסחר - חנויות אלקטרוניקה, ריהוט ואופנה ענקיות; מתחמי בתי-קולנוע עם 20 אולמות; וסופרמרקטים עצומים עם מסועים המובילים את הקונים מקומה לקומה ומציעים להם, לצד הלחם והחלב, גם ריהוט גן, מצעים ונייר למדפסת.

הגודל הופך כעת משמעותי יותר מתמיד. מה שהביאה עמה ארצה איקאה לפני 6 שנים - אותו קונספט שגורם לכל צרכן הפוסע לתוך החנות, גם אם ביקש רק להתרשם, למצוא משהו שהוא "חייב" לקנות, מתרחב עכשיו גם לענפים נוספים. וכדי להגביר עוד יותר את הרצון של הצרכנים לקחת חלק בשפע הרב שיש בחנויות-הענק, החנויות החדשות מאפשרות למשש, להריח ולהתנסות בתענוג טרם הקנייה. כך למשל, ברשת ביג-בוקס, שנפתחה לפני כחודש בהשראת רשתות עולמיות כמו מדיה מרקט.

סניפי הרשת משתרעים על שטח של 1,400 מ "ר, ומרכזים תחת קורת גג אחת אלפי מוצרים, תוכנות, ציוד נלווה ואביזרים, את כל החידושים האחרונים והגאדג' טים הלוהטים - שבכולם אפשר להתנסות. גם ברשת חצי-חינם ימצאו הצרכנים 12 אלף מטר של סופרמרקט שלא נגמר, ובו דוכני תבלינים שאפשר להריח ופיצוחים וממתקים שניתן לטעום - בתפזורת, לא בשקיות. הטרנד החדש אינו מוגבל רק למזון ולמוצרי צריכה.

כאשר נפתח קומפלקס בתי-הקולנוע הראשון בישראל, "סינמה סיטי", רבים היו משוכנעים כי אין הצדקה להקים 22 אולמות קולנוע במתחם אחד. היום מבקרים בקומפלקס בגלילות כ-3 מיליון איש בשנה, המגיעים בין השאר מנתניה, מרמת-השרון ומתל-אביב, ובסופי שבוע גם מאשדוד, מבאר שבע ומחיפה. הצלחת המרכז גרמה ליזמים לתור אחר מיקומים להקמת מתחמים דומים. בקניון איילון ברמתגן שוקדים עכשיו על הקמת מתחם בתי-קולנוע, שיכלול 15 אולמות.

בראשון לציון ייחנך ביוני 2007 "קניון הבידור" החדש של גלובוס גרופ בשטח של כ-11 אלף מ"ר, והוא יכלול 20 מסכים.

היזמים הבינו שככל שהמתחמים יהפכו גדולים יותר, כך תגדל הסבירות שאנחנו, הצרכנים, נישאר יותר זמן ונבזבז הרבה יותר כסף. רציתם, נניח, לראות את "ההיסטוריה של האלימות" ואזלו הכרטיסים? פעם הייתם חוזרים הביתה עם הזנב בין הרגליים, או לכל היותר עוצרים בווידיאומט. במתחמים החדשים סביר להניח שתתפשרו על אחד מ-19 הסרטים הנוספים שמוצגים באותה שעה. ואם התכוונתם לרכוש לילד איי-פוד בביג-בוקס, ייתכן שאוזניית הבלו-טות' שבה תתנסו תוך כדי תגרום לכם להוסיף גם אותה לעגלה.

וכשהיזמים מקפידים להקדיש שטח גם לבית-קפה שיאפשר לכם להתאושש, לנשנש משהו ולהסתער בכוחות מחודשים על הקניות - זמן הבילוי במקום מתארך והארנק נפתח שוב ושוב.

תמיר בן-שחר, ממשרד הייעוץ צ'מנסקי בן-שחר, מאשר שהוא מקבל פניות רבות מצד יזמים המבקשים להקים מתחמי-ענק בתחומים שונים. עם זאת, לדבריו, לצד אותן "מפלצות" מסחריות פורחות גם החנויות הקטנות, כשדוגמה טובה לכך היא רשת המרכולים AM-PM. בן-שחר טוען כי פלח אוכלוסיה ניכר מחפש דווקא חנויות אינטימיות, ולמענו מפתחים במקביל למתחמי הענק גם חנויות ואתרי בילוי, שבהם הבידול ותחושת השייכות של הצרכן גבוהים יותר.
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


ראשי > כלכלה > מיוחד > 

  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך
הגודל הופך כעת משמעותי יותר מתמיד. מה שהביאה עמה ארצה איקאה לפני 6 שנים - אותו קונספט שגורם לכל צרכן הפוסע לתוך החנות, גם אם ביקש רק להתרשם, למצוא משהו שהוא "חייב" לקנות, מתרחב עכשיו גם לענפים נוספים
כתבות פרוייקט
פרויקט מיוחד: הכוכב הבא
רכב
תיירות
נדל"ן
שיווק
צרכנות
היי-טק
סלולר
שוק ההון
שוקי חו"ל