 |
 |
/images/archive/gallery/382/049.jpg בריאות יחצ
|
|
 |
שנהיה בריאים |
 |
|
 |
 |
מרגרינה להורדת הכולסטרול, מים מינרליים "מחוזקים" בוויטמינים, יוגורט להסדרת העיכול ותחליב רחצה עם אנטי-אייג'ינג. טרנד המוצרים הפונקציונליים לא רק יצבור תאוצה - הוא גם יפרוץ לתחומים חדשים |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
יצרני המזון התרגלו כבר מזמן להתאים את המוצרים שלהם לשינוי באורח החיים של הצרכנים. כשהאמהות עסוקות יותר,הם משקיעים יותר בפיתוח פתרונות של מזון מוכן טעים ונוח יותר.כשכל בני המשפחה אינם מסתפקים עוד ב-3 ארוחות גדולות ביום ומעדיפים 6 ארוחות קטנות - הם מרחיבים את הזדמנויות הצריכה, מתאימים את האריזות לשימוש מחוץ לבית ומרחיבים את ערוצי ההפצה שלהם.
כשכולנו הופכים למודעים יותר לבריאות, הם מורידים סוכר וצבעי מאכל ומוסיפים סיבים תזונתיים. ואם כל זה לא מספיק, הם הופכים את מוצרי המזון הדיאטטיים והבריאותיים לטעימים ומהנים יותר. אבל מעל כל אלה בולטת מגמה נוספת, שנולדה גם היא מאותו צורך של הצרכנים לשמור על אורח חיים בריא יותר. מגמה זו עתידה להפוך לטרנד החזק ביותר בעולם המזון: המזון הפונקציונלי.
טרנד הפונקציונליות - המוצרים האקטיביים, מוצרי מזון בעלי ערך מוסף בריאותי הממלאים תפקיד נוסף לזה המקורי - מתחיל לחלחל לאט ובהדרגה לעולם המזון, וצפוי לתפוס תאוצה של ממש בשנים הקרובות. מגמה זו באה לידי ביטוי בהיצע חדש של מוצרים המספקים מגוון פתרונות לשמירה על בריאותנו, כמו הורדת כולסטרול, שמירה על לחץ הדם ואפילו הגנה מפני נזקי השמש. ומעבר לכך, התרחב טרנד הפונקציונליות גם לעולם המשקאות ולמוצרי הטואלטיקה והטיפוח.
בשנים הקרובות יתקרבו מוצרי הצריכה היומיומיים לארון התרופות שלנו,או לפחות ינסו להרחיק אותנו ממנו. מוצרי המזון הפרוביוטיים, האקטיביים, הפונקציונליים - קראו להם איך שתרצו - כבר נמצאים עמוק בתוך סל הקניות שלנו. היקף המכירות של המשקה הפרוביוטי "אקטימל", למשל , שמחזק את ההגנה החיסונית, צומח בשיעור של כ-20% בממוצע ב-8-7 השנים האחרונות, וצפוי להגדיל את מכירותיו בשיעורים דומים גם בשנים הבאות.
אבל אקטימל הוא רק קצה-קצהו של הטרנד הזה. בשנה האחרונה השיקה דנונה את "אקטיביה", יוגורט שמעבר ליתרונותיו המקוריים עוזר גם בהסדרת תהליך העיכול. יוניליוור העולמית כבר פיתחה מרגרינה שמורידה כולסטרול. ב סופר-פארם מוכרים שוקולד וסוכריות המכילים ויטמין C לילדים, ואת המסטיקים שמלבינים את השיניים כולם כבר מכירים. בעולם פותח מוצר שוקולד שעוזר בחידוד הזיכרון, ולאחרונה פורסם כי דנונה העולמית נמצאת בעיצומו של ניסוי שוק על יוגורט המכיל רכיבים המופרשים לעור, ואשר צריכתו מאפשרת הגנה על העור מפני נזקי השמש.
אבל הפונקציונליות שנולדה בתחום המזון לא תישאר רק בו ותתרחב לקטגוריות נוספות. מים מינרליים "מחוזקים" בוויטמינים כבר נמצאים בתהליכי שיווק בעולם, ובקרוב נוכל למצוא על מדפי הסופר-פארם גם מוצרי טואלטיקה והגיינה שמתווספות להם תועלות חדשות. תחליבי רחצה, למשל, לא יסתפקו רק בתוספת קרם לחות או ניחוח אקזוטי,ובקרוב נוכל למצוא על המדפים תחליבים בעלי מרקם ממצק, או כאלה המכילים רכיבי אנטי-אייג'ינג המאטים את הזדקנות העור. נוכל לרכוש שמפו שלא רק הופך את שיערנו לבריא ומלא ברק, אלא גם מגן עליו מפגעים אורבניים או מנזקי השמש.
תחום מתפתח נוסף שעתיד להתבסס בישראל ממש בקרוב הוא תחום הדרמו-קוסמטיקה. חברות כמו אייוון, רוק או וישי - המייצרות מוצרים מקצועיים המבוססים על מדע העור ואשר נושקים גם לתחום הפרה-רפואי - ישווקו את מוצריהן בקרוב בישראל.
בענף המזון אומרים כי בתחום המוצרים הפונקציונליים השמים הם הגבול. אבל יש גם מי שטוען שתהליך הפונקציונליזציה של מוצרי הצריכה יהיה איטי יותר מהמשוער, ושהחדרתם של מוצרים מורכבים יותר תהיה קשה יותר ל"עיכול", ותדרוש תהליך ארוך ויקר של חינוך השוק. מצד שני, כשיצרנים רבים כלכך וחזקים כל-כך בעולם, וגם בארץ, מתכוונים להשקיע מאמצים שיווקיים ניכרים כדי לשכנע אותנו לצרוך מוצרים פונקציונליים שעבורם גם נשלם יותר - הם כנראה יצליחו.
הטרנד המתחזק הזה דווקא לא נולד מתוך הצורך במענה ישיר על דרישות הצרכנים, שלרוב כלל לא מודעים למוצרים הללו. הוא נולד מתוך הצורך של היצרנים בחדשנות ובצמיחה. המנוע החזק הזה הוא שיהפוך את המוצרים הפונקציונליים לטרנד החם ביותר בעולם מוצרי הצריכה - אם רק נסכים אנחנו, הצרכנים, לשלם עליו. |  |  |  |  | |
|
 |
 |
 |
|
 |
|
|

|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |  |  |  | טרנד הפונקציונליות - המוצרים האקטיביים, מוצרי מזון בעלי ערך מוסף בריאותי הממלאים תפקיד נוסף לזה המקורי - מתחיל לחלחל לאט ובהדרגה לעולם המזון, וצפוי לתפוס תאוצה של ממש בשנים הקרובות |  |  |  |  | |  |
|
|
|
|
|
 |

|