 |
 |
|
|
 |
100 הקולים: ישראל 2004 |
 |
|
 |
 |
הם מגיעים מכל תחומי החיים: טלוויזיה, קולנוע, מוזיקה, ספרות, אמנות, אופנה, ספורט, עיתונות, כלכלה, פוליטיקה וחברה. אף אחד לא יכול עליהם, הם האנשים הכי קולים במדינה |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
מהו קול (Cool) ומיהו אדם שראוי להיות כזה? שאלה לא רעה בכלל. לכאורה מדובר באמת מידה מעורפלת, שאין דרך לקבוע אותה בבירור ולשים עליה אצבע פסקנית. אבל למעשה הכל מונח לפנינו, בהיר כשמש, ניתן למדידה כמעט מדויקת, אפילו לדירוג מספרי מ-1 עד 100. הקוליות היא תכונה אסתטית ופסיכולוגית שניתן לזהות ממרחק של קילומטרים, להריח אותה על גופם של האנשים שעוטים אותה, לדעת בדיוק במי מדובר ולמה הוא בעצם כזה קול. היא מופשטת, אבל קלה מאוד לזיהוי. כל אחד יכול להיות קול בדרכים שונות ומשונות, אבל הפרמטרים הבסיסיים שווים לכולם. אדם קולי הוא אדם שמתנהל בחיים כאילו היו חתיכת חמאה רכה ואילו הוא סכין למריחה - הוא משייט דרכם בקלות ובניחותא, תמיד רגוע, לא נותן לדבר להידבק אליו וללכלך את האופן האלגנטי שבו הוא נושא את עצמו, מתעופף מעבר לטרדות היומיום, מראה להם את האצבע המשולשת. תנאי הקבלה לעולם הקול הם חמורים: אתה צריך להיות נונשלנטי, אבל לא יותר מדי, שכן אז תיחשד בזחיחות; טבעי בהליכותיך, אבל זהירות - צריך לשמור על המינונים פן תהפוך לטמבל. אסור לך לנסות יותר מדי, להתאמץ, להזיע, להידחף, לדחוף, לעצבן, להתנפח, להיות היסטרי, לצאת מהכלים, לאבד את הדרך שלך. אתה צריך להיות עקבי, נחוש, שקט ושליו, בדו קיום הרמוני עם עצמך ועם הסביבה, ושכל מה שתיגע בו תמיד ייהנה מארומה ייחודית. רצוי גם שתהיה מגניב, מדליק, מזניב וגזעי. זה לא מזיק לתדמית, להפך. קול הוא אדם שסך כל תכונותיו והתנהגויותיו מתיישבות עליו טיפטופ, זורמות איתו לאן שהוא רוצה לקחת את עצמו. הקוליות יכולה להיות תלוית זמן ומקום והיא יכולה גם להתקיים מחוץ למרחב. אדם קולי עכשווי הוא אחד שכרגע נמצא על הגל מבחינת כל התכונות הנדרשות, אבל ייתכן שייפול ממנו כאשר יישבר האיזון העדין ותאבד השליטה העצמית. לעומת זאת, אדם קולי שהזמן לא יכול לו, הוא אדם שלאורך כל חייו משמר את הפאסון הקולי, מבלי לעשות יותר מדי רעש ובלגן. זה מישהו שתמיד הקפיד להיות הוא עצמו, ואם זה לא מוצא חן בעיניי מישהו - אז שישתה מהים של עזה. הרשימה שלפניכם, שמביאה את 100 הקולים הגדולים של ישראל, נכון לשנת 2004, כוללת בתוכה את כל האנשים שמתאימים בעינינו להגדרה הזאת. טובי המוחות המערכתיים גויסו כדי להרכיב אותה ולתת את הכבוד הראוי לכל מי שמגיע. היא מערבבת בין קולים זמניים, שהקוליות שלהם נכונה לזה הרגע ועלולה לחלוף רגע אחרי, לבין קולים על זמניים, שתמיד היו איתנו והגיע הזמן להוקיר את פועלם בתחום. דירגנו אותם לפי סדר היררכי, אבל כולם היו בנינו. כל האנשים האלה הניחו ועוד יניחו את חותמם על החברה הישראלית. חלקם עושים זאת על הבמות המרכזיות ביותר וחלקם בצדדיות יותר. הקוליות היא המכנה המשותף לכולם. איתה הם יוצאים לקרב. מלאכת ההרכבה ארכה זמן רב. כל כך הרבה זמן עד שחנה לסלאו, שאיישה בתחילה את המקום הראשון, הספיקה להידרדר עד למקום ה-97 אחרי שהספיקה לסבול מחשיפת יתר מאסיבית במהלך החודשיים האחרונים, להפוך ל"חוליה החלשה" הנוירוטית ולמעשה לאבד כל שמץ של קוליות שהיה לה עד אז. קשה להיות קול זמני. אל המקום הראשון הוקפץ מוטי קירשנבאום, שזוכה לעדנה ענקית ביושבו על כיסא מגיש "לונדון וקירשנבאום", וזה מגיע לו ועוד איך. כמובן שלכל אחד שמורה הזכות לא להסכים עם הרשימה ולהתנגד לה נחרצות. למה לא, בכיף - היופי של הקוליות היא ריבוי הפנים והצורות שלה. וזהו. נעבור לרשימה. היא די קולית.
|  |  |  |  | |
|
 |
 |
 |
|
 |
|
|

|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |  |  |  | תנאי הקבלה לעולם הקול הם חמורים: אתה צריך להיות נונשלנטי, אבל לא יותר מדי, שכן אז תיחשד בזחיחות; טבעי בהליכותיך, אבל זהירות - צריך לשמור על המינונים פן תהפוך לטמבל. אסור לך לנסות יותר מדי, להתאמץ, להזיע, להידחף, לדחוף, לעצבן, להתנפח, להיות היסטרי, לצאת מהכלים, לאבד את הדרך שלך. אתה צריך להיות עקבי, נחוש, שקט ושליו, בדו קיום הרמוני עם עצמך ועם הסביבה, ושכל מה שתיגע בו תמיד ייהנה מארומה ייחודית. רצוי גם שתהיה מגניב, מדליק, מזניב וגזעי. זה לא מזיק לתדמית, להפך |  |  |  |  | |  | |  |
|
|
|
|
|
 |

|