הסוחר האלקטרוני: הסיפור של ImOnline

לאריה שפניה תמיד דגדג להיות יזם. כשהשתחרר מצה"ל מצא את מה שחיפש: מסחר מקוון. היום החברה שלו, ImOnline, משווקת את אירוקה וסודה סטרים דרך האינטרנט לכל מקום בעולם, ומוכרת בהיקפי ענק. שפניה, דרך אגב, עוד לא בן 30

בן זהבי | 2/12/2011 9:58 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כמעט כל מי שנתקל באתר מכירות מקוון כגון eBay או אמזון, עבר את אותו התהליך: בשלב ראשון מגיעה המחשבה "מה יש לי למכור". במידה ובאמת חיפשתם, סביר כי העלתם מוצר "סמי-וינטג'" שאבא קיבל מסבא או משהו בסגנון. לאחר מכן - בדיקה קצרה ברשת מעלה כי המוצר מוצע למכירה בכמה עשרות דולרים. החזקים מבינינו אפילו נרשמים, מכניסים פרטי אשראי ומעלים מכירה. ברוב המוחלט של המקרים - המוצר לא יימכר.

הסיבה לכך שמאמציכם מעלים חרס היא כי מבלי שתדעו, אתם מתחרים בחברות הון המשקיעות משאבים רבים בפרסום, מחקר ושיווק.

אריה שפניה, מייסד ומנכ"ל  חברת ImOnline, התחיל בדיוק כמו כולם. "אחרי הצבא נסעתי לווייטנאם. ראיתי שם מודלים של ספינות. חשבתי שאני יותר חכם מכולם, שאמכור אותן באיביי בשיטת דרופשיפינג (שפניה מוצא את הלקוח, והיצרן שולח ישירות) ואעשה מיליונים. כמובן שטעיתי". היזם השאפתן אמנם הצליח למכור, אך חצי מהספינות נשברו בדרך מוויטנאם ללקוח.

ImOnline מתמחה בסחר האלקטרוני (Ecommerce). מהכשלון הראשון רק למד, ובגלגול הנוכחי הוא עומד בראש חברה שייסד אשר מציעה לקמעונאים אפשרות למכור את מרכולתם ברשת, מבלי להתעסק בכך בכלל - החברה נותנת מענה מלא.

איך זה עובד?
"החברות איתן אנו עובדים לא מתעסקות בשום דבר 'אינטרנטי'. אנחנו מטפלים בהכל: שיווק, תיכנות, קידוד מוצרים. אנחנו מציעים את המוצרים במגוון פלטפורמות מסחר כמו איביי, ואמזון, מקימים אתרי מכירה".

ההצעה של שפניה נשמעת אטרקטיבית אף יותר, כאשר הוא מסביר כיצד עובדת שיתוף הפעולה. "אנחנו מעדיפים לעבוד עם חברות על בסיס מכירות, כשותפים. עובדים פחות על עמלות". המשמעות - אם אין מכירות, ImOnline לא מרוויחה. מסיבה זו בוחר שפניה לעסוק רק במוצרים שהוא יודע שיימכרו.
.
חברי ImOnline .

איך הגעת לזה?
"התחלתי במהלך הלימודים לתואר. רציתי לייצר הכנסה צדדית שתעזור לי לממן את הלימודים, ולא רציתי לעבוד במוקדי שירות לקוחות או עבודה קבועה אחרת כמו מרבית הסטודנטים, אז באתי עם רעיון - חשבתי 'למה לא למכור באינטרנט לכל העולם?' לקח לי 6 חודשים להגיע למוצר הנכון, חליפות ומשם הקמתי אופרציה שמוכרת לאנגליה, ארה"ב ואוסטרליה מהחדר בדירה שכורה בהרצליה. בתוך שנה החנות הגיעה לווליום של 30 אלף דולר בחודש".

שפניה המשיך להתעסק בתחום, נסע לכנסים, קרא המון וחיפש עוד ועוד דרכים לשווק ועוד מוצרים למכור. בשלב מסוים הגיעה הארה: "ניהלתי חנות אינטרנטית במשך שנה וחצי, והגעתי למסקנה

שהשאלות והתהיות בהן אני מתחבט, הן בדיוק אותן השאלות שעמיתים אחרים שלי שואלים. משם הגיע הרעיון להקים חברת שירותים שתיתן את כל סל השירותים במסחר אלקטרוני במקום אחד".

חנות המכירה מקוונת של שפניה הפכה בתוך שנה לחברה שנותנת שירותים ומקימה בעבור אחרים אופרציות למכירה מקוונת ולבניית עסקים באינטרנט. בין הלקוחות עבורם הקימה פלטפורמה כזו  נמצאות אירוקה ו-CALL PERFUME, וגם סודה סטרים שנוסקת בוול סטריט לשווי של מאות מיליוני דולרים נהנית מחלק מהשירותים. שפניה והחברה שלו מנהלים את מכירות המותג באינטרנט. ועוד עובדה שחשוב לציין – שפניה היום בן 29 בלבד.

גיוס כספים?
"יש אנשים שלוקחים משכנתא על בית, אני לקחתי משכנתא על חברה", הוא אומר בחיוך. "כשהחברה צמחה וגילגלה הון חוזר, נעזרתי בכלים מקובלים יותר כמו בנקים, אשראי וכו' כדי לגדול בהיקפי הפעילות. גם משקיעים היו בדרך, אך איך שלא הפכתי את זה תמיד התברר שעדיף להשקיע את הזמן בלהביא לקוחות ופעילות מכניסה מאשר לגייס כסף והלוואות".
 
אריה שפניה
אריה שפניה .
סיפור שזכור לך כיוצא דופן?
"בשנה שעברה הייתי בביקור עם חבר בטאיוון, מכל המון האנשים שהיו שם, דווקא בעל הדירה ששכרנו ממנו מגורים לשבועיים היה גם בעל חברת בגדים שבדיוק רצתה להשיק פעילות מקוונת, ויצא שגייסתי אותו בתור לקוח".

ואיך משלבים משפחה ועסקים?
"אני אוטוטו בן 29, ולא נשוי. יזמות זה לא מתכון טוב לנושא. אני בעיקרון נשוי לעבודה, אחרי זה לשאר. החברים שלי כבר התרגלו, ואת חלקם הדבקתי באופי היזמי. מקווה שזה יסתדר גם בעתיד כשאתחתן".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...