 |
/images/archive/gallery/564/475.jpg נעמי מוהר.
 |
|
|
|
נעמי מוהר קוראת ל"עובדי האור" להפסיק להצטדק. יש מלחמה כי התודעה הקולקטיבית בחרה בה כדי לרפא פצע עמוק |
|
|
|
|
|
 |
קיבלתי השבוע כחמישה מכתבי שרשרת המזמינים למדיטציות של שלום - שלום למדינה, למזרח התיכון ולעולם.
גם אני חיה במדינה הזו וגם אני מייחלת לשלום. גם אני הייתי רוצה להשפיע ולעזור לכך שיותר אנשים "יבחרו" בשלום. אבל לפני כן אני מנסה לעשות שלום עם המציאות כפי שהיא, משמע מציאות שבה אנשים רבים בוחרים במלחמה. שכן אם ישנה מלחמה כנראה שהיו מי שבחרו בה ולא בכדי.
הבחירה במלחמה היא כמו הבחירה של אדם במחלה - יש בה כוונה רבה והיא באה לרפא משהו עמוק בתוכו, היא קוראת לו לשינוי אבל לא לפני שהוא יכיר בצדדים חדשים בתוכו. גם בבחירה במלחמה יש כוונה עמוקה. אני מאמינה כי התודעה הקולקטיבית של כל בני האדם ובפרט של אזרחי מדינת ישראל בחרו במלחמה בכדי לרפא פצע עמוק מאוד.
והיה ו"עובדי האור" הינם חלק מהתודעה הקולקטיבית איני חושבת כי יש כאן מקום להשפיע על האחרים לבחור בשלום כפתרון לאותו פצע אלא לבחון היכן אנחנו שותפים לבחירה. בואו נבחן כמה "אמונות" ואת הלוגיקה שלהן - זוהי מלחמת גוג ומגוג, "מלחמה" בין עובדי האור ועובדי החושך ו'אנחנו' עובדי האור בוחרים בשלום לכן אנו רוצים "להילחם" בחושך ולנצח אותו בכך שיהיה שלום. אם כך, עובדי אור יקרים,
המלחמה שלכם היא מלחמה כמו כל מלחמה וככל שתתחזקו כך יגבר גם כוחו של הצד השני.
אם מסה קריטית של אנשים יבחרו בשלום יהיה שלום. אמונה זו נכונה אך מאלצת אותנו להכיר בכך שזו אינה הבחירה. אני כן חושבת שהרבה אנשים רוצים בשלום במובן מסוים אבל יש בהם עוד רצונות ועוד חלקים בנפשם שיוצרים את המציאות. וזה הזמן להכיר בחלקים אלו. הכרה זו היא חלק מתהליך ההתפתחות. ההתבוננות צריכה להיות צלולה וללא שיפוט. השיפוט מצמצם את טווח הראייה. אם בחרתי בטוב ואני מבטלת את כל מה שנחשב רע בעיני, הטוב רק ינהל אותי יותר וישתקף באופן מאיים יותר מחוצה לי.
אז מדוע זוהי הבחירה? הרי מלחמה היא רעה, היא כואבת ואפשר למצוא דרכים אחרות. האומנם?
שימו לב למילים - שלום היא מילה סגורה מאוד המתארת משהו סופי, מעין יחסי כוחות מאוזנים בהם אין תנועה והסטאטוס-קוו שולט בהם. מלחמה, לעומת זאת, היא מילה פתוחה, מילה שיש בה מקום לשינויים אך בעברות שבה ניתן לראות את האפשרות ללמעלה (ל) ולמטה (ח).
אהבה היא מילה פתוחה, היא נותנת מקום לשינוי ולהתרחבות וכמעט שאין בה עיצורים - מה שמרמז על כך שאין בה דברים מוחלטים מלבד האות ב' שמתארת את המקום לשניים ולשינויים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
אז מה כן?
|
 |
|
 |
 |
 |
|
אז מה כן? אני שואלת ומאיפשהו מגיעות התשובות:
צאו מהדרמה. והיה ואתם שולחים אור שלחהו ממקום פתוח, ללא ציפייה לתוצאה מסוימת, ללא קביעה מוקדמת מהו טוב ומהו רע.
זכרו כי השינויים של יחידים הם שמרכיבים את השינוי הקולקטיבי כך שבעבודתכם היומיומית בריפוי ובתמיכה בתהליכי שינוי אתם תורמים לתהליך הכולל יותר מכל דבר אחר. בתהליך הקולקטיבי כל יחיד עושה את עבודת הליטוש שלו את עצמו וביחד נוצרת חברה בהירה, מפוכחת ובריאה.
מלחמה היא הזדמנות נוספת לבחון את השיקופים שלכם אתם. כל אחד מכם מפרש את המלחמה על פי ה"סיפור" האישי שלו. תסכימו להתבונן בזה. אם דעתכם היא כי המלחמה נוצרה מתוך רשלנות, בדקו מהי רשלנות עבורכם ואיזה פן שלכם משתקף בכך. באותה מידה אם אתם רואים במלחמה מלחמת "אגו" או שנאת חינם, או מלחמת אין ברירה.
זכרו כי אין מקום להציל אחרים - הצלה היא קביעת עמדה ופעמים רבות היא השתלטות המכסה על הקושי של המציל עצמו. מי שאינו בדרככם לאו דווקא אינו בדרך משלו.
כל הדרכים כולן מובילות את התהליך קדימה, אין דרך שעדיפה מהשנייה.
זכרו את הדרך שאתם עשיתם - זכרו כמה היתה ארוכה וכמה כל רגע בה ולו הכואב ביותר היה חשוב, היווה מקפצה להמשך. זכרו זאת כאשר אתם מנסים לחסוך מאחרים את הכאב.
זכרו כי באהבה יש שניים והבסיס לה הוא כבוד כל אחד לאחר.
זכרו כי התהליך העמוק ביותר הוא היציאה ממעגל הקורבנות וההבנה כי כל אחד בוחר בנסיבות חייו - הריפוי שתוכלו לתת לעצמכם הוא זיהוי המקומות בהם אתם קורבן ושחרורם. קורבן להיסטוריה, קורבן לפחדים, קורבן להישרדות, קורבן להתמכרויות וקורבן לצורך בדרמה.
ראו את התהליך הקולקטיבי כתהליך התבהרות בו אנרגיית הקורבן עולה לפני השטח בשביל להירפא. ודבר אחרון, אינכם חייבים להיות בדרמה המתרחשת מסביבכם. אינכם חייבים לחוש בבהילות שבריפוי. לכל דבר יש את הזמן שלו. גם אם לא תעשו כלום ולא תשלחו אור או תיקחו חלק במדיטציות - אתם תורמים לתהליך הריפוי מעצם היותכם.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
 |  |  |  | מנחת קבוצות מודעות, מחברת הספר ''מחשבות על יד החיים - כירולוגיה''. מנחת המדיטציות במארז ה''אנרגיה החדשה - התנסות חוויתית''. ממקימי אתר מרחב |  |  |  |  |
|
 |
|
 |
![]()
|
סקר |
|
 |
|
|
|
|
|